Moda na czytanie w sokólskim LO

W bieżącym roku szkolnym LO im. M. Kopernika w Sokółce uczestniczy w realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. Program ten został uchwalony przez Radę Ministrów na najbliższe pięć lat w 2015 r. Jego celem jest m.in. wspieranie organów prowadzących szkoły w zakresie rozwijania zainteresowań uczniów, wzmacniania ich aktywności i kompetencji czytelniczych, promocję  czytelnictwa dzieci i młodzieży.

Dzięki uczestnictwu w programie biblioteka szkolna LO otrzymała dofinansowanie na zakup nowości książkowych. Wsparcie finansowe pochodzi  z budżetu państwa oraz ze środków Starostwa Powiatowego w Sokółce. Dotacja ta pozwoli na uzupełnienie księgozbioru biblioteki szkolnej, zakup tytułów cieszących się zainteresowaniem młodzieży.

Udział w programie to nie tylko zakup nowych książek do biblioteki, to również różnego rodzaju akcje podejmowane przez szkołę w celu promowania czytelnictwa. Szkoła uczestniczy m.in. w ogólnopolskim programie edukacyjnym CEO „PoczytajMY”, w ramach którego licealiści-wolontariusze organizują zajęcia czytelnicze dzieciom przebywającymh na oddziale dziecięcym w sokólskim szpitalu.  W ramach zajęć z edukacji medialnej uczniowie wzięli udział w akcji Sleevefacee, polegającej na twórczym, niestandardowym wykorzystaniu książki i kreowaniu nowej fotografii. W szkole realizowany jest również projekt Podlaskie Spotkania z Pisarzami, w ramach którego młodzież uczestniczyła w spotkaniu autorskim
z Michałem Książkiem- laureatem tegorocznej Nagrody Literackiej Gdynia 2016, uczniowie przygotowują się do udziału w konkursach czytelniczych i plastycznych. Planowanych jest szereg innych działań. Wspólnie z Samorządem Uczniowskim i całą społecznością szkolną opracowana została lista książek do zakupu w ramach dotacji. Zamówienia są w trakcie realizacji.

Mamy nadzieję, że te wszystkie działania spowodują, że pasja czytania ogarnie wszystkich sokólskich licealistów.

Informacja: Eugenia Garbuz, Małgorzata Kułakowska, Jolanta Zielenkiewicz

 

image_printDrukuj
Tagged , , , , .